دسته‌بندی نشده, مقاله

آموزش کالیبره کردن پرینتر لیزری

آموزش کالیبره کردن پرینتر لیزری

آموزش کالیبره کردن پرینتر لیزری

آموزش کالیبره کردن پرینتر لیزری: یکی از آموزشهایی است که افرادی که با پرینتر سروکار دارند باید باهاش آشنا باشند ،  با کالیبراسیون کردن پرینتر میتوانید به تنظیم کیفیت رنگ دستگاه بر اساس استاندارد کارخانه کمک کنید.

تا به حال برایتان پیش آمده است که تصاویری که در پرینتر  چاپ میکنید حداکثر زیبایی و واقعیت را نداشته باشد ؟ اگر جواب شما به این سوال بله است دستگاه شما نیاز به کالیبره کردن دارد ، این فرآیند ساده اما قدرتمند می‌تواند به شما کمک کند تا تصاویر شگفت‌انگیز و رنگارنگی را با کیفیتی بهتر به چاپ برسانید .

روش کالیبره کردن پرینتر های لیزری

کالیبره کردن پرینترهای لیزری به دو روش امکان پذیر میباشد روش دستی و روش اتوماتیک که شما باید با توجه به شرایط دستگاه و نوع نیاز خود یکی از مناسب ترین روش ها را انتخاب کنید .

1.آموزش کالیبره کردن پرینتر های لیزری به روش دستی

اغلب در پرینترهای لیزری امکان کالیبره کردن به صورت اتوماتیک وجود دارد به همین دلیل از روش دستی کمتر استفاده میشود. هنگامی که کارتریج های پرینتر را شارژ میکنید برای حفظ کیفیت رنگ های دستگاه و طبیعی تر به نظر رسیدن رنگ ها اقدام به کالیبره کردن دستگاه به صورت دستی کنید . با انتخاب گزینه منو در نمایشگر پرینتر، به بخش تنظیمات دستگاه وارد شوید. سپس در بخش system setup اقدام به انتخاب گزینه print quality کرده و رنگ و کیفیت دستگاه چاپگر را به شکل دستی تنظیم نمایید.

2. آموزش کالیبره کردن پرینتر های لیزری به روش اتوماتیک

ساده ترین و اولین روش کالیبره کردن به روش اتوماتیک میباشد ، در این روش سازندگان دستگاه را طوری تنظیم کرده اند که دستگاه بعد از این که 48 ساعت از آن استفاده شد به طوراتوماتیک کالیبره شود .

در این روش نیاز است که دستگاه روشن بوده از استفاده از آن دو روز گذشته باشد ، سپس به صورت اتوماتیک کالیبراسیون پرینتر انجام میشود ، در حالت کالیبراسیون اتوماتیک، زمانی که کارتریج پرینتر تعویض می شود، فرآیند کالیبره شدن انجام شده و رنگ دستگاه کیفیت بهتری پیدا کرده و طبیعی تر دیده می شود.

چرا باید پرینتر را کالیبره کنیم؟

معایب کالیبره نکردن پرینتر

در صورت کالیبره نکردن پرینتر ممکن است برخی رنگ‌ها تیره‌تر یا روشن‌تر از حد واقعی‌شان دیده شوند ، هدف از کالیبره کردن طبیعی‌تر و باکیفیت‌تر شدن دیده شدن تصاویر چاپ شده است . در صورت انجام نشدن کالیبراسیون، ممکن است در متن یا تصاویر چاپ شده سایه افتاده و کاربران را با مشکل مواجه کند .

مشکلاتی که در صورت کالیبره کردن پرینتر به وجود میاید شامل موارد زیر میباشد

  • خراب شدن کیفیت رنگی پرینتر لیزری
  • پایین آمدن کیفیت عکس و متن چاپ شده توسط پرینتر
  • تیره‌تر یا روشن‌تر چاپ شدن برخی رنگ‌ها
  • سایه افتادن روی تصاویر چاپ شده

چرا باید پرینتر را کالیبره کنیم؟

جهت راهنمایی و مشاوره با کارشناسان آنلاین چاپگر با شماره های زیر تماس بگیرید 

021-88854421

021-88854431

0912-1891217

جهت اطلاع از تخفیف ها با ما در اینیستاگرام آنلاین چاپگر همرا باشید

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *